Voor de transitie van fossiele naar elektrische vrachtwagens is een dicht netwerk van laadinfrastructuur noodzakelijk in Europa. Collega’s Willem Knol en Ferdinand Michiels ontwikkelden een gemeentelijke aanpak voor de realisatie van snellaadstructuur. Je leest hierover binnenkort meer in het praktijkblad Grondzaken & Gebiedsontwikkeling.
“Zware bedrijfsvoertuigen kunnen eenvoudigweg geen gebruik maken van de infrastructuur voor personenauto’s vanwege hun veel hogere stroom- en energiebehoefte en vanwege de specifieke eisen op het gebied van ruimte, parkeren en toegang.” De quote komt uit dit artikel en wij zijn het hier van harte mee eens.
Willem Knol, adviseur duurzame mobiliteit bij Over Morgen: “Dit is weer een signaal dat er behoefte is aan een snellaadinfrastructuur. Vooral veelrijders zoals taxi’s en stadslogistiek hebben dergelijke laadinfrastructuur nodig om de transitie naar elektrisch rijden mogelijk te maken en daar komt het zwaarder vrachtvervoer dan ook nog bij!”
Gemeentelijke aanpak
Willem Knol en zijn collega Ferdinand Michiels vertellen meer over de Over Morgen ontwikkelde gemeentelijke aanpak voor de realisatie van snellaadinfrastructuur. Dit artikel is binnenkort te lezen in het praktijkblad Grondzaken & Gebiedsontwikkeling.
Ferdinand: ‘Er komen steeds meer marktinitiatieven voor snellaadstations. Wij bieden daarom handvatten voor een gemeentelijke aanpak. De gemeentelijk rol kan variëren van faciliterend tot actief. Ook zijn er aandachtspunten voor het maken van financiële afspraken.’
Uiteraard gaan we na publicatie het artikel ook delen op deze website. Wil je nu alvast meer weten? Neem dan contact op met Willem of Ferdinand.