Hieronder vind je de meestgestelde vragen over de IT-migratie.

Waar kan ik IT-gerelateerde problemen melden na migratie van Over Morgen naar Arcadis?

In de eerste week na de migratie hebben we directe ondersteuning geregeld. Stuur éérst een email naar itservicedesk@arcadis.com (dus niet bellen) met in de titel van de email de hashtag #OM.

Het ticketnummer dat je vervolgens automatisch ontvangt per email, kun je daarna doorsturen naar Michel Tindal (michel.tindal@arcadis.com) van de IT-servicedesk Arcadis Amersfoort. Hij neemt dan z.s.m. contact met je op.

Is er een overzicht beschikbaar van alle IT diensten die Arcadis biedt?

Dat is er. Op elke computer staat op het bureaublad een PDF-document genaamd ‘Arcadis IT Guide’.
En veel informatie is terug te vinden op http://itservice.arcadis.com in de vorm van allerhande kennisartikelen.

Hoe kan ik een printer instellen?

Printers zoals je deze eerder ingesteld had voor Over Morgen (zoals de RICOH MP C3003 in de zeepfabriek) blijven gewoon functioneren na migratie.


Printers in de Arcadiskantoren kunnen worden ingesteld via http://printers.arcadis.com. Zorg dan wel dat je aangemeld bent op het Arcadisnetwerk (kantoor of vanuit thuis via de Zcaler (voorheen de Citrix Tunnel)).

Kan ik de Arcadis Office 365-licentie ook privé gebruiken?

Ja, dat kan (maximaal 5 installaties). Let op: Je moet wel je (privé)laptop bekend maken aan het Arcadis netwerk. Zie voor nadere informatie https://endpoint.arcadis.com en dan specifiek de volgende instructies, waarbinnen je zoekt op ‘Device Enrollment’:

Voorheen hadden we een account dataspot@overmorgen.nl. Waar kan ik na migratie de files/documenten van de dataspot Onedrive terugvinden?

Deze files/documenten zijn nu beschikbaar op de Sharepointwebsite van het datateam (bij vragen neem je contact op met Thomas Engels).


Waarom zie ik na migratie in mijn chatgeschiedenis in Teams de naam Martijn Juurlink verschijnen?

Martijn is degene die de migratie van de Teamsomgeving heeft uitgevoerd. Helaas was het niet mogelijk om te voorkomen dat zijn naam bij de gemigreerde items wordt vermeld. Je kunt dit verder gewoon negeren.

Werken de links in Teamsmeetings die ik heb aangemaakt nog na migratie?

Helaas kunnen deze links niet meer gebruikt worden omdat de omgeving van Over Morgen naar Arcadis verhuisd is. Voor alle geplande afspraken met een link naar een Teamsmeeting moet de oude meeting worden verwijderd en een geheel nieuwe meeting worden gepland.

Kunnen andere collega’s die ik eerder een link naar mijn Onedrive gestuurd heb deze link nog gebruiken na migratie?

Helaas kunnen deze links niet meer gebruikt worden omdat de omgeving van Over Morgen naar Arcadis verhuisd is. Deze links moeten dus (indien nog relevant) opnieuw worden verstrekt.

Hoe is in de migratie omgegegaan met autorisaties van externen op Over Morgen Sharepointwebsites?

Autorisaties van externen op Over Morgen Sharepoint sites/(project)mappen zijn niet overgenomen. Externe gebruikers moeten opnieuw rechten krijgen op de betreffende sites/(project)mappen. Heb je in de map Spot Centraal\Migratie Office 365 OM naar Arcadis een ‘Overzicht Office365 toegang externen’ ingevuld, dan wordt dit door Daphna en Wilma geregeld.

Nieuwe aanvragen doe je per mail aan Daphna of Wilma; zij zullen de rechten aan de betreffende externe(n) toekennen.

Hoe kan ik na migratie de Over Morgen Trelloboards benaderen?

Na migratie kun je de Over Morgen Trelloboards alleen nog benaderen door in te loggen op https://trello.com en niet meer via een rechtstreekse link vanuit de Over Morgen Teams-projecten.

Wat is de link naar de intranetpagina van Arcadis?

Het intranet van Arcadis kan worden benaderd via de link http://intranet.arcadis.com.

Download hier deze FAQ als pdf.