Samen met onze partner Andersson Elffers Felix (AEF) hebben we ervoor gekozen om het Servicepunt als programmaorganisatie in te richten en langs drie programmalijnen te laten werken:
- Faciliteren
- Initiëren & aanjagen
- Leren
In de werklijn faciliteren zorgen wij actief en reactief voor het delen van kennis en beantwoorden wij vragen die gesteld worden. Focus ligt daarbij op het vraagstuk hoe de provincie zonder aardgas voorzien gaat worden in haar warmtevraag. De werklijn initiëren en aanjagen gaat een stap verder en in deze werklijn ontwikkelt het servicepunt samen met onder andere gedragswetenschappers aanpakken en projecten die actief in Noord-Holland worden uitgezet en uitgevoerd. Bij succesvolle toepassing is opschaling aan de orde. De laatste werklijn Leren is vooral bedoeld om in korte cycli goed te beschouwen welke aanpakken en ondersteuning werken en daarvan te leren om verbeteringen aan te brengen bij volgende projecten.
Deze drie werklijnen worden ondersteund door actieve communicatie en aanwezigheid bij tal van reguliere netwerken en bijeenkomsten in de regio.
Het loket wordt bemand door een programmaleider, twee vaste projectleiders en een projectsecretaris en waar nodig wordt specifieke expertise ingebracht. Er is een vaste samenwerking met de Hogeschool van Utrecht als het gaat om de gedragswetenschappelijke kennis en inbreng.
Meer informatie is ook te vinden op http://www.servicepuntduurzameenergie.nl/